vrijdag 3 augustus 2012

Oude liefde roest niet - mijn grote liefde: De VW kever


Oude liefde roest niet, laat Aly Wiering ons weten als we spreken over haar grote liefde: De Volkswagen Kever.

In 1967 heeft Aly Wieringa uit de Groninger wijk Paddepoel haar rijbewijs gehaald  in een Volkswagen kever. De kever was het straatbeeld van destijds en ook de politie was volledig uitgerust met de kever in die jaren. Vele jaren  later stond de vertrouwde kever plotseling glimmend en blinkend voor de deur. Daar was hij weer haar oude liefde. Een geweldig cadeau!  voor mijn verjaardag. 

Aly heeft er al vele mooie tochtjes mee gemaakt  maar één van die tochtjes was wel heel bijzonder . En die zal haar altijd bij blijven . Aly  was weer eens  onderweg en had deze keer een plekje opgezocht waar weinig verkeer reed , want er zat een bijzonder moment aan te komen . Haar kever zou die middag de 100.000 kilometerstand halen. Zij wilde dit moment op een rustig plekje  samen met haar kever beleven.
Op een gegeven moment  stond  de teller op 99.999 en ben toen aan de kant van de weg gaan staan om een foto van de teller te maken. Net op het moment dat ik de foto nam,
kwam er ineens uit het niets een auto naast me staan. Het was het  jonge broertje van de kever de New Beetle.  De bestuurder opent zijn portieraam en vraagt mij, is er iets met mijn oudere broer aan de hand ? Aly zei 'nee meneer, uw oude broer heeft net een mijlpaal in z`n leven bereikt , hij heeft  100.000 km gelopen' De man die in de New Beetle reed weg, stak zijn hand door het raam en feliciteerde Aly en wenste haar nog veel veilige kilometers met haar grote liefde De kever.  Dit moment zal Aly zich altijd blijven herinneren. 

Aly Wieringa heeft als hobby fotograferen en tref je regelmatig in de provincie Groningen aan. Veel van haar foto's komen voor op de site van RTV-Noord.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten