woensdag 1 augustus 2012

Verhalen - Het dorpje

Steeds vaker denk ik terug ,, Aan mijn kinderjaren , Wat gingen die vlug ,, Opgegroeid in een dorpje klein ,, Waar je nog een kind kon zijn ,, Met eenvoudige mensen ,, Die hadden toen nog weinig wensen ,, Na schooltijd speelde je op straat ,, Met mooi weer tot sàvonds laat ,, Er was geen telefoon en geen TV ,, Maar een bal en een springtouw , dat was alles , en daar deed je het mee ,, Geen supermarkt , geen cafetaria , geen discotheek ,, Daarvan wist je toen nog geen steek ,, Geen pc , geen mobieltje , en geen internet ,, Als je sàvonds thuiskwam , ging je gewoon naar bed ,, Want s`morgens moest je vroeg weer op ,, Kwam je te laat op school , kreeg je op je kop ,, Dat dorp van toen is nu voor mij een ansichtkaartje ,, Die ik bewaar in eèn of ander laadje ,, Vaak loop ik er nog even over te dromen ,, Over dromen die nooit zijn uitgekomen ,, Over de tijd van toen wat ging het vlug ,, Maar die tijd is voorbij , en komt nooit meer terug ,, 

Aly ..

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen