maandag 20 augustus 2012

Zijn ouderen niet zielig


Vandaag lezen we in de Telegraaf, ouderen zijn niet zielig. We zijn nieuwsgierig naar uw reactie


Ik word zo moe van al dat gezeur over ouderen. Ouderen zijn niet zielig. Er wordt door de linkse partijen net gedaan of onze ouderen het ondergeschoven kindje zijn die verhongeren, niet gewassen worden et cetera!

Ouderenzorg kan goedkoper, de SP heeft jaren geroepen dat het kleinschaliger moet en dat de ouderen zo lang mogelijk de kans moeten krijgen om thuis te blijven wonen. Nu is er een minister die daarmee aan de slag gaat en is het nog niet goed.
Natuurlijk kan het altijd beter, maar voorlopig hebben wij het beste stelsel ter wereld. Ouderen die in een verzorgingstehuis terechtkomen kunnen best wat betalen voor hun huisvesting en verzorging, mensen die verzorging thuis krijgen betalen ook huur en vaste lasten, eten en drinken komt dan voor eigen rekening. Wat is daar nou mis mee, moet alles dan maar kunnen en gratis zijn omdat je oud bent?
Daar komt bij dat er voor ouderen nog veel voorzieningen zijn in de buurt waar ze wonen, dat gebeurt met vrijwilligers zoals boodschappen doen, hond uitlaten, tuin onderhouden, kleine klussen in huis, bezoek als je weinig of geen familie hebt voor 3.50 mee om bijvoorbeeld te gaan winkelen etc.
Ik ben bijna 66 jaar en heb eenmaal per week hulp in de huishouding. Ik ben er dolgelukkig mee. Ik viel bijna van mijn stoel toen ik al die informatie kreeg over de mogelijkheden. Daar komt ook nog bij dat je als ouderen met een klein pensioen voor extra kosten gebruik kan maken van de bijzondere bijstand. Ook heb je kwijtschelding van alle belastingen als je op het minimum zit! Ik vind al die mensen die zo klagen ondankbaar, wees eens blij dat je in dit mooie land kan wonen!
Mevr R. Jakobs

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen