dinsdag 4 september 2012

Politiek verhaal - Zo ik ga op de serieuze tour

Politiek verhaal geschreven door een vriendin

Zo.... ik ga eens even op de serieuze tour.






De tv staat bol van al dat getouwtrek om een pluche zetel. Heb me er eens goed in verdiept hi hi in dat pluche-zetel-knikker-spel wat men in net Hollands "Politiek" noemt.
Ik zie echter door al die mooie nietszeggende beloftes het kabinet niet meer! Even terug kijkend zie ik een graaicultuur onder het motto: "graaien wie graaien kan".
Zou dat ook de oorzaak kunnen zijn dat er steeds meer haaien van uit de grote oceanen naar de Noord-/Waddenzee komen om daar een visje te verorberen?
Ontslagen, faillissementen etc. etc. en de grote bazen krijgen ook als ze er zelf een puinhoop van hebben gemaakt een gouden handdruk in de vorm van een vette bonus mee,
Zelf heb ik weliswaar ook een bonuskaart van een supermarkt, maar weet je, als er eens een leuke aanbieding is via de bonuskaart dan denk ik automatisch... he, wat hebben ze er voordien aan verdiend?
Huren, gas, electra, water, zorgverzekering .. hoelang nog betaalbaar?

Gezondheid is het grootste goed wat een mens kan hebben. Maar de zorg is onbetaalbaar geworden. Wie durft er vandaag de dag nog naar de huisarts of tandarts?
Gaan we terug naar de brandnetel, goudsbloem, paardenbloem, de groene zeep, soda, beuken of eikenblad, mits die er binnekort nog zijn want vele bomen en planten leggen al het loodje vanwege de vervuiling.

Tja, wij het plasticbekertjes en flessen-volk moeten heel creatief worden om binnenkort in de eerste behoeften te kunnen voorzien.
Met de goede doelen ben ik al gestopt, ik breng liever een maaltijd naar de oudere buurtjes. Mijn "naaste" zal ik maar zeggen. De directeuren zijn al rijk genoeg denk ik dan maar.

Elk kind heeft recht op een goede scholing, een veilig en goed bestaan in een goede gezondheid. Een kind heeft recht op betaalbaar onderwijs, zonder schuldenlasten. Ik vind het schrikbarend om telkens te lezen hoeveel kinderen er verblijven in internaten, intstellingen en jeugdgevangenissen. Kinderen van amper 12/15 jaar moorden en stelen, best wel eng hoor. Wat is hiervan toch de reden?
Wat moet een kind met een HBO of MBO diploma als hij met zijn handen wil werken en bv een goede timmerman of fietsenmaker wil worden? Wat was er mis met de vroegere ambachtschool? Ik denk dat je met deze school een heleboel kinderen van de straat haalt.

Gepensioneerden worden gekort maar zij zijn wel de grondleggers van dit toch wel rijk land.
50 jaar geleden was al bekend dat er na het jaar 2000 een grote massa "grijze bevolking" zou zijn, mits zij niet voortijdig stierven door hun werkzaamheden in vieze fabrieken, mijnen en niet te vergeten de chemische fabrieken.
Pensioenfondsen werden opgericht door de mensen maandelijks een premie te laten betalen van hun lonen. Zeg maar de prikkertjes voor de stukjes kaas. Waar is het fout gegaan met al die pensioenfondsen? Verkeerd beleid? Verkeerde beleggingen? Maar daar mag iemand die er 40 of soms zelfs 50 jaar voor betaald heeft niet de dupe van worden!
Alle regeringen van na de oorlog zouden op het Haagse matje geroepen moeten worden om tekst en uitleg te geven... maar het zal er dan wel weer op neerkomen dat men allemaal een spontane geheugenverlies heeft. Daar zijn heel veel mensen heel goed in.
De AOW ... Vadertje Drees zal zich omdraaien in zijn graf als hij nu naar de verantwoordelijke heren en dames kijkt.
En de rijken....zij graaien door!

Wij leven in een merkwaardige maatschappij en we noemen het de graaicultuur voor de rijken want de hardwerkende man/vrouw heeft niets te graaien als de maandelijkse lasten zijn voldaan. Ja, misschien staat hier en daar nog een jampotje met gespaard kleingeld maar daar valt niet in te graaien.
Tja, de "gewone" man/vrouw heeft alleen (nog wel) de tv en kan kijken hoe regeringsleiders/partijvoorzitters elkaar betwisten, maar wie van ons gelooft nog in sprookjes? O ja, men kan natuurlijk ook kijken naar bv Lingo, want men heeft niets te graaien en het volk is uitgesloten bij het Grote Graai Bingo Spel der rijken!

Ik heb al die politieke figuren eens bekeken vanuit mijn spiritueel oogpunt ....maar sorry mensen, ik kan er niets mee! Ja, ik vind een iemand wel een goede charisma hebben. Maar of zijn partij stemmen krijgt?
Ik zie geen werkelijke daadkracht, doorzettingsvermogen of duidelijke standpunten. Om in "net" Hollands te zeggen, ik zie geen ballen hi hi! Tuurlijk moet je wikken en wegen en alles van twee kanten bekijken maar dan komt het moment dat je moet beslissen en daar heb ik weinig van gezien. allemaal loze beloften!
Heeft u wel eens een regering gezien waarvan 1 persoon zegt: .ook ik bezuinig op mijn riant salaris en vergoedingen zodat elk kind met een goed ontbijt naar school kan gaan? Heeft u wel eens gekeken als de kamerleden, in vergadering bijeen, zo heerlijk liggen weg te dutten? Of al die lege stoelen? Horen die mensen niet gewoon op hun werk te zijn? Ik ben van mening dat als er 20 kamerleden overblijven zij het werk makkelijk aan kunnen. Bereken maar eens hoeveel geld er vrij komt. Kunnen alle kinderen naar gym. zwemles en een bijscholingscursus Nederlands volgen, te samen met hun leerkrachten!

Vluchten kan niet meer, ben te oud hi hi.
Ja, misschien naar de Noordpool, maar daar is volgens mij geen Hyves.
Ik heb nog 1 ouderwets gestreken wit laken in de kast een een zwarte viltstift .. en indien nodig gebruik ik die om hier bij de Martinitoren te protesteren. Protesteren als ze aan ons kleine pensioen gaan knabbelen.
En verduld, als het moet dan doe ik het. ha ha. Lammy opgepakt?Ja hoor, kome wat komen moet! Mijn man heeft ruim 40 jaar gewerkt maar omdat hij voor zijn 15de levensjaar niet in Nederland woonde krijgt hij niet het volledige AOW.

Om even in de trant van Christelijk Nederland te spreken.... heb Uw naasten lief..... Ja, ik doe voor ze wat ik kan, maar liefhebben is wat anders.
Gij zult niet stelen.. inderdaad, we stelen niet.... maar de regering moet wel afblijven van ons gespaard geld in de vorm van een zelf betaald pensioen.
Gij zult de waarheid spreken.... Nou heren van de politiek.... zegt het voort!
Maar ik weet nog steeds niet waar ik op moet stemmen. Zie bij sommige partijen wel aantrekkelijke aanbiedingen maar die vallen niet onder mijn bonuskaart.

Op naar 12 september.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen