dinsdag 27 november 2012

Ode aan de rollator

O, rollator, als ik jou niet had.
Dan kon ik niet meer alleen op pad.

O, rollator, als ik jou niet bezat
Dan lag ik vele keren op mijn gat.

O, rollator, wat fijn dat je bestaat
Je bent mijn steun en toeverlaat.

Je gaat overal met mij naar toe
en ben ik onderweg een beetje moe,
dan zet ik mij even op jouw plankje neer
en na een poosje rusten gaat het dan wel weer


Met een zware boodschappentas sjouwen is voorbij,
dat vervoer jij heel gemakkelijk voor mij.

Je overheerst het beeld op pleinen en straten,
onderweg al rustend even met iemand praten.
Wel de rem even vast aangetrokken,
anders komen er zeker brokken.

Wil je er even uit, dan hoef je niemand tot last te zijn,
dat gevoel van zelfstandigheid is erg fijn.
Je hoeft je er echt niet voor te schamen,
Iedere gebruiker kan dat beamen.

De uitvinder van de rollator, ons aller vriend,
heeft de hoogste onderscheiding verdiend.
Als je dus niet meer alleen kan gaan en staan,
Schaf je dan een rollator aan, hij verrijkt je bestaan.

(ingezonden bewoner Bernlef)
Foto: Aly Wieringa

1 opmerking:

  1. zo'n gemakkelijk vervoersmiddel en als je moe bent en er is geen stoel meer voor je vrij dan kan je hier ook heerlijk op zitten gaan te rusten.leuk gedichtje erbij en dan ben je weer helemaal blij.

    BeantwoordenVerwijderen